lunes, 25 de junio de 2012

TALA NAS RIBEIRAS DO SAR





Aos medios de comunicación

No día 22 de xuño, vimos de presentar o escrito que se acompaña no Rexistro Xeral da Xunta de Galiza, dando conta dos feitos que se expresar, pregando a máxima difusión.



Xosé M. Penas Patiño e José Luís Gomez Rodríguez, da Plataforma pola Recuperación do Sar, con domicilio social no bar México, A Picaraña s/n Padrón, personados nas ribeiras deste río no límite entre os concellos de Brión e Ames, concretamente en terreos do concello de Brión (para situarnos pode darse como referencia a ponte próxima a Ponte de Carballo), queren manifestarlle que no lugar indicado se observa que moi recentemente alguén procedeu á corta  de arbolado en dúas parcelas próximas entre si, a unha distancia entre cinco e dez m. da beira do río, parcelas de aproximadamente 30 x 60 m, sendo as especies cortadas pinos, eucaliptos pero tamén carballos, salgueiros e ameneiros. Acompañamos fotografías. A este respecto querémoslle manifestar o seguinte:

1.- Ignoramos se estas cortas contan co correspondente permiso.
2.- En caso de que non o tiveran, solicítase que se averígue a propiedade das fincas e se actúe en consecuencia.
En caso de que si conten cos permisos, solicítase que non se volvan a dar permisos cando menos nun tramo de cen m. desde o límite co río, tendo en conta de que falamos dunha zona que ten a categoría de Rede Natura  (LIC Ulla-Deza). Evidentemente non podemos por menos que preguntarnos ¿para que val este protección? O río, de momento, segue mostrando unha forte contaminación que se pode apreciar a simple vista e mesmo polo olor que desprende (esperemos que se solucione a non tardar moito, unha vez que sexa construída a nova EDAR de Silvouta e modificada a de Bertamiráns). Non podemos permitir que a este problema se sume a deforestación das ribeiras, aínda que sexa en áreas relativamente pequenas, e, menos, como dicimos, nunha zona protexida, sendo obriga da administración velar por ela. Poderiamos entender que, en todo caso, se foran retirando coa debida autorización, as especies introducidas (eucaliptos e roblinas-acacias fundamentamente, cecais tamén os piñeiros) mais non as autóctonas (carballos, freixos, ameneiros, etc) pois o obxectivo da protección sinalada debe ser a recuperación da vegetación de ribeira nunha franxa significativa en ambalasdúas marxes do Sar. Debe velarse así mesmo para que non se realicen novas plantacións de especies alóctonas.
3.- Como pode comprobarse in situ hai aínda numerosas árbores marcadas (piñeiros e carballos) para ser taladas próximamente. Solicitamos que estas talas non se leven a efecto.
4.- Quen procedeu ás talas mencionadas deixou no lugar todo o que non considerou de interese económico, polo cal alí están abandonadas as pólas menores, que mesmo tivemos que retirar dun camiño onde estorban o paso. Estes restos de poda, unha vez secos, son un material facilmente inflamable, polo que entendemos que deberan ser retirados ou troceados no lugar para crear materia orgánica, isto por conta do vendedor ou do madeireiro, e de non facelo procedendo a administración substitutivamente e pasándolle os custos aos anteriores.
5.- En relación con esta vexetación de ribeira comentar que a escasos metros, ao pe da ponte, pódese ver un cartel, co anagrama do concello de Brión, que fala da importancia ecolóxica desta vexetación (acompañamos foto). Resulta incongruente, por non decir cínico, que teoricamente falemos do interese de preservación da naturaza e da importancia dos bosques de ribeira pero por outro lado se permitan actuacións en contra dela.
Non dubidando do seu interese polo tema, solicitamos que esa administración extreme a vixiancia para evitar actuacións de todo tipo (forestais, urbanísticas, vertidos, etc) que signifiquen un menoscabo deste ecosistema o longo de todo o río Sar e en particular na zona descrita e mesmo proceda, en colaboración cos concellos afectados, a regular as actuacións na ribeira desta cunca fluvial.
Santiago, 21 de xuño de 2010


Xosé M. Penas Patiño, Presidente



Sr Conselleiro de Medio Ambiente
Xunta de Galiza.

miércoles, 6 de junio de 2012

Un vertido mata decenas de truchas en Bertamiráns


i. ramis
ames / la voz  04 de junio de 2012 05:00 GMT
Valoración Con: ¡Gracias! Envíando datos... Espere, por favor.


Agentes del Servicio de Protección de la Naturaleza de la Guardia Civil (Seprona) se desplazaron ayer a Bertamiráns para recoger ejemplares de truchas muertas, así como de las aguas del río dos Pasos, que atraviesa la localidad.
El aviso lo dio por la mañana un vecino que, además, es pescador, y que se sorprendió cuando acudió al cauce y se encontró los primeros ejemplares de los salmónidos flotando en el río. Lo que había visto era solo el principio, ya que siguiendo el curso fluvial se podían observar numerosas truchas muertas, y siguieron apareciendo más durante la tarde. En principio, en las aguas no se apreciaba ninguna irisación u olor que hiciera pensar en algún tipo de combustible. Serán los análisis los que deberán determinar la clase de sustancia que mató a las truchas y seguir su rastro para dar con los responsables. Desde Ames Novo, la concejala Pilar Candocia se interesó por lo ocurrido, un hecho que no es la primera vez que se produce en el río dos Pasos.
Llueve sobre mojado
A finales del año pasado, los pescadores de los municipios de Brión y Padrón protestaron por las condiciones que presentaba el cauce del Sar, río en el que desemboca el cauce fluvial que ahora se ve afectado a su paso por el término municipal de Ames. El 6 de octubre, los vecinos fotografiaron una gran cantidad de truchas y escalos en el Sar, que bajaba completamente lleno de espuma. La Consellería de Medio Ambiente aseguraba entonces que no se trataba de un vertido puntual de una empresa, sino que localizaba el foco de contaminación en la depuradora de aguas residuales de Silvouta, en Santiago.
En otoño del año pasado al problema se añadía las pocas lluvias registradas, lo que incidió en un caudal muy bajo y una mayor concentración de sustancias tóxicas para los peces en el agua.
El colectivo de pescadores lleva tiempo reclamando medidas urgentes e inmediatas para evitar más contaminación, tanto en el Sar como en sus afluentes. También creen que la solución para la depuradora de Silvouta se está retrasando demasiado y, no obstante, están convencidos de que cuando el problema esté resuelto el foco de contaminación se trasladará a otros puntos habitados, y señalan concretamente a la depuración de aguas de Bertamiráns.
No obstante, los agentes del Seprona están trabajando para tratar de localizar el vertido de ayer y buscar a los posibles responsables.


Agentes del Seprona se desplazaron aa Bertamiráns para recoger ejemplares de truchas muertas, así como de las aguas del río dos Pasos, que atraviesa la localidad.






martes, 5 de junio de 2012

Arranca el trámite ambiental para la EDAR


Los resonsables intentan que se «minimicen» todos los plazos en la medida de lo posible para que esa declaración esté cuanto antes y que la obra se licite
Escrito por:
Canal Voz


31 de mayo de 2012 11:25 GMT

Valoración Con:
El Ministerio de Medio Ambiente ha iniciado el trámite para la declaración de impacto ambiental para la construcción de la futura estación depuradora de aguas residuales (EDAR) en el lugar de O Souto, un kilómetro más abajo de donde se había planteado. El proceso será largo, pues de momento se trata de la fase inicial para valorar esa alternativa, a la que las Administraciones implicadas y otros organismos o colectivos pueden aportar sus consideraciones hasta el 20 de junio. Tras ello, habrá de redactarse la formulación definitiva de ese documento para someterlo a exposición pública otro mes y a partir de ahí será cuando se inicie la declaración de impacto, a la que seguiría la redacción del proyecto y la tramitación del proceso expropiatorio.

Según la concejala de Medio Ambiente, María Castelao, el Concello trata de que se «minimicen» todos los plazos en la medida de lo posible para que esa declaración esté cuanto antes y que la obra se licite y comience antes de que concluya el 2013, el plazo límite concedido por la UE para acceder a los fondos Feder con los que se prevé financiar en buena medida esta inversión.

El inicio de este proceso no implica que el ministerio haya dado todavía aprobación a la nueva ubicación de la depuradora. Ese extremo está pendiente de que la declaración de impacto ambiental observe que el lugar es adecuado, algo de lo que no duda Castelao toda vez que en la memoria inicial ya se han contemplado varias alternativas «e de entrada esta é posible». Castelao confía en que el proceso se ajustará al plazo que marca la UE aunque advierte que el retraso en la construcción de un equipamiento «tan necesario» para la ciudad no se le puede achacar al PP, sino que la demora que acumula proviene del bipartito, que «non foi capaz de levalo adiante nin nas condicións que eles apoiaran».